Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A3 (8V1, 8VK) 2.0 TDI (2013.05-2016.08) 136km » CH11442ECO fram
wybrany samochód: 
Audi A3 (8v1, 8vk) 2.0 Tdi (2013.05-2016.08) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju CH11442ECO FRAM

CH11442ECO Filtr oleju FRAM

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH11442ECO

producent:

FRAM

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
średnica zewnętrzna [mm]91
Średnica wewnętrzna [mm]18
Wysokość [mm]63
nr EAN5022650284000
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH11442ECO FRAM

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2001800009
MERCEDES-BENZ      2811800210
MERCEDES-BENZ      A2001800009
MERCEDES-BENZ      A2811800010
MERCEDES-BENZ      A2811800210
NISSAN      1520800Q1E
NISSAN      1520900Q0F
RENAULT      152095084R
SMART      2811800210

Zastosowanie Filtr oleju CH11442ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH11442ECO FRAM:

Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.