Rodzaj filtra | Wkład filtra | |
Wysokość [mm] | 64 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 92,0 | |
Ciężar [kg] | 0,12 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
dla numeru OE | 15209-00Q0F | |
nr EAN | 5050063238419 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju ADN12134 BLUE PRINT
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
CABRIO, CITY-COUPE, CROSSBLADE, ROADSTER, ROADSTER coupe, FORFOUR, FORTWO coupe
152095084R, 8660003780
152095084R
2001800009, 2811800010, 2811800010SK1, 2811800210, A2001800009, A2811800210
1220900Q0F, 1520800Q1E, 1520800Q1ESK1, 1520900Q0F
2001800009, 2811800010, 2811800210, A2001800009, A2811800010, A2811800210
MERCEDES-BENZ | 200 180 00 09 | |
MERCEDES-BENZ | 281 180 00 10 | |
MERCEDES-BENZ | 281 180 00 10 SK1 | |
MERCEDES-BENZ | 281 180 02 10 | |
MERCEDES-BENZ | A200 180 00 09 | |
MERCEDES-BENZ | A281 180 02 10 | |
NISSAN | 12209-00Q0F | |
NISSAN | 15208-00Q1E | |
NISSAN | 15208-00Q1E SK1 | |
NISSAN | 15209-00Q0F | |
RENAULT | 15 20 950 84R | |
RENAULT | 86 60 003 780 | |
DACIA | 15 20 950 84R | |
SMART | 200 180 00 09 | |
SMART | 281 180 00 10 | |
SMART | 281 180 02 10 | |
SMART | A200 180 00 09 | |
SMART | A281 180 00 10 | |
SMART | A281 180 02 10 |
Zastosowanie Filtr oleju ADN12134 BLUE PRINT w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju ADN12134 BLUE PRINT:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.
Historia firmy Blue Print sięga 1994 roku, kiedy to została założona w Japonii jako oddział koncernu TAD Group. W ciągu kilku lat firma stała się wiodącym producentem części samochodowych na rynku japońskim, a wkrótce rozszerzyła swoją działalność na inne rynki azjatyckie oraz europejskie.
Obecnie Blue Print posiada fabryki i centra dystrybucyjne w wielu krajach na całym świecie, w tym w Japonii, Chinach, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji. Firma oferuje szeroki zakres produktów, w tym części do silników, zawieszenia, układów hamulcowych, układów kierowniczych, systemów wydechowych, układów chłodzenia, układów elektrycznych i wiele innych.