Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1041005 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1041005 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1041005 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK913, 4PK915

numer części:

J1041005

Długość [mm] 915
Ilość żeber 4
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416001162

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1041005 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HONDA      38920-PH1-003
HONDA      38920-PH3-003
HONDA      38920-PH4-506
HONDA      38920-PH4-665
HONDA      38920-PH4-667
HONDA      38920-PH4-669
HONDA      38920-PH7-003
HONDA      38920-PL2-003
HONDA      38920-PL2-010
HONDA      38920-PL2-013
HONDA      38920-PL2-505
MAZDA      FS05-18-3819F
MAZDA      FS05-18-381A9F
MAZDA      FS05-18-381B9F
MAZDA      FS12-18-381
MAZDA      FS12-18-381A
MAZDA      FS59-18-381
MAZDA      FS59-18-381A
MAZDA      FS59-18-381B
MAZDA      FSJ2-18-381
MAZDA      K805-15-907
MAZDA      K805-15-907A
MAZDA      K805-15-907B
MAZDA      KF33-15-907
MAZDA      KL11-15-907B
MAZDA      KL47-15-907
MITSUBISHI      4451A083
MITSUBISHI      MB439714
NISSAN      11720-53J20
NISSAN      11720-71J05
NISSAN      11720-77A00
NISSAN      11720-77A00TM
NISSAN      11720-77A01
NISSAN      11720-77A10
NISSAN      11950-0P600
NISSAN      11950-0P610
NISSAN      11950-0P611
NISSAN      A1720-77A01
SUZUKI      49180-63G10
SUZUKI      49180-63G10-000
HYUNDAI      23127-28100
HYUNDAI      23127-28100AT
KIA      23127-28100

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1041005 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.