Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 28791 febi bilstein

Pasek klinowy wielorowkowy 28791 FEBI BILSTEIN

28791 Pasek klinowy wielorowkowy FEBI BILSTEIN
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK910, 4PK911, 4PK912, 4PK913, 4PK914, 4PK915, 4PK916

numer części:

28791

producent:

FEBI BILSTEIN

Długość [mm] 913
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,062
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816287919

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 28791 FEBI BILSTEIN

numery OEM:
BMW      11 28 7 803 527
MAZDA      FS05-18-381A9F
MAZDA      FS051-83-819F
MAZDA      FS12-18-381
MAZDA      FS59-18-381
MAZDA      FS591-83-81A
MAZDA      K805-15-907
MAZDA      K805-15-907B
MAZDA      KF33-15-907
MAZDA      KL11-15-907B
MAZDA      KL47-15-907
NISSAN      11720-71J05
NISSAN      11720-77A00
NISSAN      11720-77A10
NISSAN      11720-85G00
NISSAN      11720-85G10
NISSAN      11920-16V00
NISSAN      11920-16V10
NISSAN      11950-0P610
RENAULT      82 00 041 851
ROVER      XHM5788EVA
TOYOTA      90916-02322
TOYOTA      99364-00910
TOYOTA      99364-00920
TOYOTA      99364-20920
TOYOTA      99364-70910
TOYOTA      99364-80910
CHEVROLET      96239401
HYUNDAI      23127-28100
DAEWOO      96239401

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 28791 FEBI BILSTEIN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Informacje o producencie części samochodowych firmie Febi Bilstein

 

Febi jest niemiecką firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1844 roku i od tego czas do dziś jest jednym z liderów rynku produkcji części samochodowych. Firma produkuje szeroką gamę produktów, w tym łożyska, elementy zawieszenia, tłumiki, amortyzatory i wiele innych.

Febi ma swoje fabryki i centra dystrybucji w Niemczech, a także biura sprzedaży i centra logistyczne w wielu krajach na całym świecie.

Firma stale inwestuje w nowoczesne technologie i maszyny, aby zapewnić najlepsze produkty i usługi swoim klientom. Febi jest znany z wysokiej jakości produktów, innowacji i długiej historii usług dla branży motoryzacyjnej.