Tryb pracy | mechaniczne | |
Liczba skrzydeł | 7 | |
Ilość zębów | 22 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
nr EAN | 4029416159641 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna J1510909 HERTH+BUSS JAKOPARTS
SUZUKI | 17400-50812 | |
SUZUKI | 17400-50812-000 | |
SUZUKI | 17400-50813-000 | |
CHEVROLET | 17400-60D01-000 | |
CHEVROLET | 17400A60D01 | |
CHEVROLET | 17400A60D01-000 | |
CHEVROLET | 17400A60D02-000 | |
CHEVROLET | 94599007 | |
CHEVROLET | 94599008 | |
CHEVROLET | 96518977 | |
CHEVROLET | 96563958 | |
CHEVROLET | 96666219 | |
CHEVROLET | 96666221 |
Zastosowanie Pompa wodna J1510909 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.