Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D10001TT THERMOTEC
MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS
IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI
17400A60D01, 96563958
SUZUKI | 17400-61810 | |
SUZUKI | 1740050810 | |
SUZUKI | 1740050811 | |
SUZUKI | 1740050812 | |
SUZUKI | 1740050813 | |
SUZUKI | 1740060D01 | |
SUZUKI | 1740061810 | |
SUZUKI | 1740070B00 | |
SUZUKI | AZ0115010 | |
SUZUKI | AZ0115011 | |
SUZUKI | AZ0115012 | |
SUZUKI | AZ0115013 | |
SUZUKI | AZ1215010A | |
SUZUKI | AZ1215010B | |
SUZUKI | AZ1315010 | |
SUZUKI | AZ1315010A | |
DAEWOO | 17400A60D01 | |
DAEWOO | 96563958 | |
BUGATTI | PA9104 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D10001TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.