Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » pompa wodna, osprzęt » pompa wodna » J1513062 herth+buss jakoparts

Pompa wodna J1513062 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1513062 Pompa wodna HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1513062

Tryb pracy mechaniczne
Liczba skrzydeł 20
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość zębów 21
nr EAN 4029416203818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna J1513062 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Pompa cieczy chłodzącej, z uszczelką pasuje do: CITROEN C1, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 II, C3 PLURIEL, DS3, NEMO, NEMO/MINIVAN, XSARA; FORD FIESTA, FIESTA V, FIESTA VI, FUSION 1.4D 09.01-
numery OEM:
CITROËN      1201 F9
CITROËN      1201 G8
CITROËN      1609417380
FORD      1147585
FORD      1348621
FORD      1359942
FORD      1366614
FORD      1420149
FORD      2S6Q8501AA
FORD      2S6Q8591AA
FORD      2S6Q8591AB
FORD      2S6Q8591AC
FORD      2S6Q8591BA
FORD      2SQ68591BA
FORD      PA10013
MAZDA      Y401-15-010
MAZDA      Y401-15-010A
MAZDA      Y401-15-010B
MAZDA      Y404-15-010
PEUGEOT      1201F9
PEUGEOT      1201G8
PEUGEOT      1609417380
SUZUKI      17400-73J00-000
SUZUKI      17409-73J00
SUZUKI      17409-73J00-000
TOYOTA      SU001-00596
TOYOTA      SU001-00919

Zastosowanie Pompa wodna J1513062 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu J1513062

Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.