Wysokość [mm] | 139 |
Wymiar gwintu | UNF 3/4''-16 |
średnica zewnętrzna [mm] | 90 |
Rodzaj zaworu | Zawór ograniczający ciśnienie |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym |
nr EAN | 5908242652399 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F101501 KAMOKA
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
028115561B, 068115561E
028115561B, 068115561E
028115561B, 068115561E
AUDI | 028115561B | |
AUDI | 068115561E | |
FORD | 1037150 | |
FORD | 1085801 | |
FORD | 1318700 | |
FORD | 1318701 | |
FORD | 3U7J 6714 AA | |
FORD | 3U7J 6714 BA | |
FORD | 95VW-6714-BB | |
FORD | 97 VW 6714 AA | |
SEAT | 028115561B | |
SEAT | 068115561E | |
SKODA | 028115561B | |
SKODA | 068115561E | |
VOLKSWAGEN | 028115561B | |
VOLKSWAGEN | 068115561E | |
VAG | 068 115 561 E |
Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F101501 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F101501 KAMOKA:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.