Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 111-09-998L ashika

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-998L ASHIKA

111-09-998L Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

111-09-998L

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy z lewej
Długość całkowita [mm] 94
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Długość gwintu [mm] 42
Wysokość zabudowy 78
Średnica zabudowy [mm] 16
Gwint zewn. 1 [mm] 14 x 1,5
nr EAN 8033001876710

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-998L ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      8-94419-409-0
ISUZU      8-94419-409-1
ISUZU      8-94459-481-0
ISUZU      8-94459-481-1
ISUZU      8-94459-481-2
ISUZU      8-97020-954-1
ISUZU      8-97020-954-2
ISUZU      8970209540
ISUZU      8979406170
ISUZU      897956903A
ISUZU      94459481
OPEL      00324058
OPEL      00920374
OPEL      0324058
OPEL      0920374
OPEL      324058
OPEL      920374
OPEL      94459481
VAUXHALL      94459481
VAUXHALL      97020954

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-998L ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-998L ASHIKA:

2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.