Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1703000 kraft automotive

Filtr oleju 1703000 KRAFT AUTOMOTIVE

1703000 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1703000

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Rozmiar gwintu 1 M 20 x 1.5
Numer seryjny 1703000
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159215268

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1703000 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
CITROËN      1109 AR
CITROËN      1109 K9
CITROËN      MLS 000-715
FIAT      4648378
FIAT      55195984
FIAT      59030262
FIAT      5973928
FIAT      5984044
FIAT      60813507
FIAT      71736157
FIAT      71753738
FIAT      71754569
FORD      5016 954
FORD      5017 814
FORD      5022 738
PEUGEOT      1109 AR
PEUGEOT      1109 K8
PEUGEOT      1608076280
RENAULT      77 01 415 062

Zastosowanie Filtr oleju 1703000 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1703000 KRAFT AUTOMOTIVE:

2023-05-08
 5/5
Oky
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.