Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1704400 kraft automotive

Filtr oleju 1704400 KRAFT AUTOMOTIVE

 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1704400

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Numer seryjny K1704400
Rodzaj filtra Filtr przykręcany

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1704400 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
DAIHATSU      11501-00550
DAIHATSU      15600-87201
DAIHATSU      15601-87103
DAIHATSU      15601-87201
DAIHATSU      15601-87203
DAIHATSU      15601-87702
DAIHATSU      15601-87706
FORD      5012 577
FORD      5019 426
SUZUKI      16510-73000
SUZUKI      16510-73000-000
SUZUKI      16510-73001
SUZUKI      16510-73001-000
SUZUKI      16510-73002
SUZUKI      16510-73002-000
SUZUKI      16510-73010
SUZUKI      16510-73010-000
SUZUKI      16510-73012
SUZUKI      16510-73012-000
SUZUKI      16510-73013
SUZUKI      16510-73013-000
SUZUKI      16510-83010
SUZUKI      16510-83010-000
DAEWOO      16510-73013-000
DAEWOO      16510-A73013

Zastosowanie Filtr oleju 1704400 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1704400 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.