Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TI 2 92 mahle

Termostat układu chłodzenia TI 2 92 MAHLE

TI 2 92 Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle TI 2 92
Termostat układu chłodzenia TI 2 92
60.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

1.164.92, 1.164.92.344, 70807730, 70809101

numer części:

TI 2 92

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192900381

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TI 2 92 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (92°C, w obudowie) pasuje do: OPEL ASCONA C, ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA H, ASTRA H GTC, CALIBRA A, CORSA B, KADETT E, MONTEREY B, OMEGA B, TIGRA 1.4-3.5 09.81-04.15
numery OEM:
GMC      90 443 472
GMC      90220435
GMC      90354822
GMC      93215643
OPEL      1338 057
OPEL      1338 063
OPEL      1338050
OPEL      90354822
OPEL      90443472
VAUXHALL      1338 057
VAUXHALL      1338 063
VAUXHALL      90354822
VAUXHALL      90443472

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TI 2 92 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TI 2 92 MAHLE:

2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.