Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 106 90D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 106 90D MAHLE

TX 106 90D Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle TX 106 90D
Termostat układu chłodzenia TX 106 90D
97.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

70594766, 70594767

numer części:

TX 106 90D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4009026922842

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 106 90D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (90°C) pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S203), C T-MODEL (S204), C (W203), C (W204), CLC (CL203), CLK (A209), CLK (C209), E T-MODEL (S211), E (W211) 1.0-2.0 01.91-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      271 200 00 15
MERCEDES-BENZ      271 203 03 75
MERCEDES-BENZ      271 203 05 75
MERCEDES-BENZ      A2712000015
MERCEDES-BENZ      A2712030375
MERCEDES-BENZ      A2712030575
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 106 90D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 106 90D MAHLE:

2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.