Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 81 89D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 81 89D MAHLE

TX 81 89D Termostat układu chłodzenia MAHLE
57.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

6.707.89, 6.707.89.399, 70808421, 70808821

numer części:

TX 81 89D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 89
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192946853

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 81 89D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (89°C) pasuje do: CITROEN AX, SAXO, XSARA, ZX; NISSAN MICRA II; PEUGEOT 106 I, 106 I/HATCHBACK, 106 II, 106 II/HATCHBACK; ROVER 100 / METRO 1.4D/1.5D 09.88-07.04
numery OEM:
CITROËN      1338 21
CITROËN      1338C8
CITROËN      90606231
CITROËN      96 006 231
LADA      20095-1306015
LADA      20195-1306015
LADA      21095-1306015
NISSAN      21200-6F900
NISSAN      21200-6F901
PEUGEOT      133754
PEUGEOT      1338 21
PEUGEOT      1338 C8
PEUGEOT      9602108380
ROVER      GTS299
ROVER      PEL10019EVA

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 81 89D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 81 89D MAHLE:

2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.