Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0156 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0156 MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-00155

numer części:

13-0156

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0156 MAXGEAR

numery OEM:
AUDI      047 905 104 A
AUDI      047 905 104 B
SEAT      047 905 104 A
SEAT      047 905 104 B
SEAT      047905104A
SEAT      047905104B
SKODA      047 905 104 A
SKODA      047 905 104 B
SKODA      047905104A
SKODA      047905104B
VOLKSWAGEN      047 905 104 A
VOLKSWAGEN      047 905 104 B
VOLKSWAGEN      047905104A
VOLKSWAGEN      047905104B
VAG      047 905 104 B
LAMBORGHINI      047 905 104 A
LAMBORGHINI      047 905 104 B
BENTLEY      047 905 104 A
BENTLEY      047 905 104 B

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0156 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.