Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L29131 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L29131 MONROE

L29131 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L29131

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,400
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Rodzaj gwintu dla bieżnika prawostronnego
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096233807

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L29131 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: VW PASSAT B3/B4 1.9D-2.9 06.91-05.97
numery OEM:
VOLKSWAGEN      3A0 422 811 A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L29131 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L29131 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.