Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Toyota PROACE MAX Platforma / podwozie (MFY_) 2.2 D4D 180 (MFY8) (2024-???) 180km » 0194101 ocap
wybrany samochód: 
Toyota Proace Max Platforma / Podwozie (mfy_) 2.2 D4d 180 (mfy8) (2024-???) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0194101 OCAP

0194101 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0194101

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Gwint zewn. [mm]M14x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów0184101
nr EAN8054682000409

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0194101 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0194101 LEWA CITROEN C4,PEUGEOT 106,206,305,307,605
numery OEM:
CITROËN      3817 14
CITROËN      3817 30
CITROËN      3817.14
CITROËN      3817.41
CITROËN      381741
CITROËN      3917.30
CITROËN      9458084180
CITROËN      9471000565
CITROËN      9471007465
CITROËN      9471007565
PEUGEOT      3817 14
PEUGEOT      3817 30
PEUGEOT      3817.41
PEUGEOT      381741
PEUGEOT      391730

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0194101 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.