Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 8173303 sasic

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173303 SASIC

8173303 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC
sasic 8173303
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173303
8173303
sasic 8173303 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173303 sasic
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173303 sasic

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8173303

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar gwintu M14x1,5
dla numeru OE 381741
parzyste numery artykułów 8173313
nr EAN 3660872319463

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173303 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: CITROEN AX, C4, C4 I, SAXO, XANTIA, XM, PEUGEOT 106 I, 106 II, 106 II/HATCHBACK, 206, 206+, 305 I, 305 II, 307, 307/KOMBI, 605 1.0-Electric 11.77-
numery OEM:
CITROËN      381741
CITROËN      9458084180
CITROËN      9471000565
CITROËN      9471007465
PEUGEOT      381714
PEUGEOT      381730
PEUGEOT      381741

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173303 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.