Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 53434 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53434 SIDEM

53434 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

53434

producent:

SIDEM

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Zbieżność stożka 1/5
Długość [mm] 113
Wymiar gwintu MM14x1,5R
Wymiar stożka [mm] 12,1
Rozmiar gwintu 1 MM10x1,25R
parzyste numery artykułów 53435
Tylko w połączeniu z JAM NUT M14
nr EAN 5413978128228

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53434 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53434 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53434 producenta SIDEM

CITROËN

1607316280, 381730, 381741, 9458084180, 9471007465

PEUGEOT

1607316280, 381714, 381730, 381741, 9458084180, 9471007465

numery OEM:
CITROËN      16 073 162 80
CITROËN      3817 30
CITROËN      3817 41
CITROËN      94 580 841 80
CITROËN      94 710 074 65
PEUGEOT      16 073 162 80
PEUGEOT      3817 14
PEUGEOT      3817 30
PEUGEOT      3817 41
PEUGEOT      94 580 841 80
PEUGEOT      94 710 074 65

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53434 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53434 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.