Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-095 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-095 OPTIMAL

G1-095 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-095

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-046, G4-562

numer części:

G1-095

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Wymiar stożka [mm] 12
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułów G1-094
nr EAN 4031185910958

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-095 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-095 /GWINT PRAWOSTRONNY/ CITROEN/PEUGEOT 106,206,305,605

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-095 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-095 producenta OPTIMAL

CITROËN

1607316280, 381730, 381741, 9458084180, 9471000565, 9471007465

PEUGEOT

1607316280, 381714, 381730, 381741

numery OEM:
CITROËN      1607316280
CITROËN      3817.30
CITROËN      3817.41
CITROËN      9458084180
CITROËN      9471000565
CITROËN      9471007465
PEUGEOT      1607316280
PEUGEOT      3817.14
PEUGEOT      3817.30
PEUGEOT      3817.41

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-095 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.