Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » pompa wodna, osprzęt » pompa wodna » SK-1578AQ1 optimal

Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1578AQ1 OPTIMAL

SK-1578AQ1 Pompa wodna + zestaw paska rozrządu OPTIMAL
optimal SK-1578AQ1
 

    Ocena:
numery handlowe:

0-N807, AQ-1056, R-1207, R-1351

numer części:

SK-1578AQ1

producent:

OPTIMAL

Ilość zębów 122
Szerokość [mm] 26,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4031185275774

skład zestawu:
0-N807 rolka prowadząca paska rozrządu
AQ-1056 Pompa wodna
R-1207 Pasek rozrządu
R-1351 Pasek rozrządu
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1578AQ1 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      046109119E
AUDI      069 109 243 B
AUDI      074109119A
AUDI      074109119B
AUDI      074109119E
AUDI      074109119J
AUDI      074109119L
AUDI      074109119P
AUDI      074109119R
AUDI      074130113C
AUDI      46109119
AUDI      74103113
AUDI      74130113
VOLVO      046109119E
VOLVO      074109119R
VOLVO      1257120
VOLVO      272462
VOLVO      9180593
VOLVO      9464100
VOLKSWAGEN      046109119E
VOLKSWAGEN      069 109 243 B
VOLKSWAGEN      074 103 113
VOLKSWAGEN      074109119A
VOLKSWAGEN      074109119B
VOLKSWAGEN      074109119E
VOLKSWAGEN      074109119J
VOLKSWAGEN      074109119L
VOLKSWAGEN      074109119P
VOLKSWAGEN      074109119R
VOLKSWAGEN      074198119A
VOLKSWAGEN      074198119F
VOLKSWAGEN      074198119J
VOLKSWAGEN      074198119N
VOLKSWAGEN      46109119
VOLKSWAGEN      74130113
VAG      074 103 113

Zastosowanie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1578AQ1 OPTIMAL w samochodach:

Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.