Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » amortyzator i części montażowe » części montażowe amortyzatora, osłony, odboje » 30241 original imperium

Dystans gumowy, resorowanie 30241 ORIGINAL IMPERIUM

30241 Dystans gumowy, resorowanie ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

30241

Masa [g] 110
Długość [mm] 146
Strona zabudowy Oś tylna
Wymagana ilość 2
Średnica wewnętrzna [mm] 13,3
Średnica wewnętrzna [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 55,6
nr EAN 8033989105123

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Dystans gumowy, resorowanie 30241 ORIGINAL IMPERIUM

Odbój amortyzatora tył L/P (wys. 146mm) pasuje do: SEAT TOLEDO I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO, GOLF I, GOLF II, GOLF III, GOLF IV, ILTIS, JETTA II, PASSAT B1, PASSAT B2 1.0-2.9 05.73-06.02
numery OEM:
AUDI      191512131
AUDI      191512131B
AUDI      191512131BS
SEAT      191512131
SEAT      191512131B
SEAT      191512131BS
SKODA      191512131
SKODA      191512131B
SKODA      191512131BS
VOLKSWAGEN      191512131
VOLKSWAGEN      191512131B
VOLKSWAGEN      191512131BS

Zastosowanie Dystans gumowy, resorowanie 30241 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Dystans gumowy, resorowanie 30241 ORIGINAL IMPERIUM:

Edward, Krosno Odrzańskie
2023-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Libiąż
2022-04-01
 5/5
100% PoLeCaM
Mariusz, Witkowo
2024-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jerzy, Tłuszcz
2022-01-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JAROSŁAW, Świebodzin
2020-08-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłony i odboje amortyzatora


Prawidłowo dobrane odboje i osłony zapewniają optymalną ochronę amortyzatora oraz innych części zawieszenia przed następstwami ogromnych obciążeń, jakim te elementy są poddawane. Odbój amortyzuje uderzenie o mocowanie, jeśli dojdzie do maksymalnego ugięcia zawieszenia. Brak tego elementu odczujemy zwłaszcza w momencie wjechania w dużą dziurę. Może wtedy dojść do zniszczenia amortyzatora.

Osłony zaś są podzespołami należącymi do zawieszenia pojazdu. Ich celem jest przedłużenie żywotności zamontowanych amortyzatorów. Gdyby nie było osłon, elementy te dość szybko uległyby korozji. Będą też bardziej podatne na zanieczyszczenia i uszkodzenia mechaniczne.
Dobrze jest wyrobić w sobie nawyk regularnej kontroli stanu odbojów. Jest to bardzo proste. W czasie jazdy wyczuwane są nienaturalne drgania, słychać dźwięk uderzeń i da się wyłapać luzy w zawieszeniu. Dodatkowo stan odbojów można sprawdzić na postoju. Wzrokowa ocena pozwala na zauważenie stopnia zużycia tego podzespołu. Jeśli jest on mocno zdarty (jego grubość jest znacznie zredukowana) należy go jak najszybciej wymienić.
Osłony i odboje amortyzatora są często sprzedawane w zestawach.