Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061890 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061890 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061890 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1888

numer części:

J1061890

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1888
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416200459

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061890 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
AUDI      06C 903 137 E
BMW      11 28 7 803 476
BMW      7 803 476
CITROËN      5750 PS
CITROËN      5750 PT
CITROËN      5750 XC
CITROËN      96516956
CITROËN      9651695680
FORD      1072317
FORD      4U3Q-6C301-AA
FORD      98MF-6C301-CC
LADA      2123104102033
MERCEDES-BENZ      008 997 72 92
MERCEDES-BENZ      102 997 00 92
MERCEDES-BENZ      102 997 72 92
MERCEDES-BENZ      A 008 997 72 92
MERCEDES-BENZ      A 102 997 00 92
MERCEDES-BENZ      A 102 997 72 92
MITSUBISHI      1340A004
MITSUBISHI      MN176972
MITSUBISHI      MN183866
OPEL      13 40 020
OPEL      25185148
OPEL      48 08 188
OPEL      48 18 682
OPEL      55577367
OPEL      96628792
PEUGEOT      5750 PS
PEUGEOT      5750 PT
PEUGEOT      5750 XC
SAAB      04395430
SAAB      4165080
SAAB      4395430
TOYOTA      90916-02432
TOYOTA      90916-02458
TOYOTA      90916-02534
TOYOTA      90916-02536
VAUXHALL      13 40 020
VAUXHALL      25185148
VAUXHALL      48 08 188
VAUXHALL      48 18 682
VAUXHALL      55577367
VAUXHALL      96628792
VOLKSWAGEN      06C 903 137 E
CHEVROLET      25183022
CHEVROLET      25185148
CHEVROLET      96183227
CHEVROLET      96309968
CHEVROLET      96628792
CHEVROLET      96629782

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061890 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.