Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » 55.0105 lauber

Pompa hydrauliczna przekładni kierownicz 55.0105 LAUBER

55.0105 Pompa hydrauliczna przekładni kierownicz LAUBER
 

    Ocena:
numer części:

55.0105

producent:

LAUBER

Tryb pracyHydrauliczny
Gwintowana złączka16mm Hose Connection
Technika połączeńM16 X 1.5mm (Female)
Koła pasoweZ kołem pasowym wielofunkcyjnym
Liczba rowków4
Średnica koła pasowego [mm]121
Gwarancja2 lata gwarancji
Ograniczenia producentaSAGINAW
Ilość żeber4
EAN5901321119264
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hydrauliczna przekładni kierownicz 55.0105 LAUBER

Pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej pasuje do: ALFA ROMEO 166; RENAULT CLIO I, CLIO II, KANGOO, KANGOO EXPRESS, KAPTUR, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE I COACH 1.2-2.4D 01.96-
numery OEM:
RENAULT      77 00 840 105
RENAULT      77 00 840 805 C
RENAULT      7700840105
RENAULT      7700840805C
GREAT WALL      PI0263
GREAT WALL      PI0482
zamienniki:
53922
brak
SPIDAN
54039
brak
SPIDAN
54172
brak
SPIDAN
15-0144
brak
ELSTOCK
15-0236
brak
ELSTOCK

Zastosowanie Pompa hydrauliczna przekładni kierownicz 55.0105 LAUBER w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.