Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0079 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0079 QUINTON

QFL0079 Filtr oleju, TJ Filters QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QFL0079

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:127
Wymiar gwintu:M 24X1,5
średnica zewnętrzna [mm]:106
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0079 QUINTON

numery OEM:
FORD      3 598 332
FORD      1 218 058
FORD      XM3J6731AA
FORD      XM346731AA
MAZDA      WL5114302
MAZDA      WLY014302
TOYOTA      9091503006
TOYOTA      0415203006
TOYOTA      9091530002
TOYOTA      1154100161
TOYOTA      2303024010
TOYOTA      415203006
VOLKSWAGEN      I9091503006
VOLKSWAGEN      J9091503006
VOLKSWAGEN      J9091530002
VAG      J9091530002
VAG      J9091503006
VAG      I9091503006
AC      X582

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0079 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.