Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1312013 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1312013 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1312013 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1312013
Filtr oleju J1312013
 

    Ocena:
numer części:

J1312013

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 122
średnica zewnętrzna [mm] 100
Gwint wewnętrzny [mm] M24 x 1,5
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416014094

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1312013 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: FORD RANGER; TOYOTA 4 RUNNER II, 4 RUNNER III, AVENSIS, CHASER, COROLLA, COROLLA/KOMBI, CRESTA V, DYNA, DYNA 100, DYNA 150, DYNA 200, DYNA 400, GRANVIA 2.0D-4.7 12.82-
numery OEM:
AUDI      J90 915 030 06
AUDI      J90 915 300 02
FORD      1213438
FORD      3598332
FORD      4089653
FORD      XM34-6731-AA
FORD      XM34-6731-CA
FORD      XM3J-6731-AA
TOYOTA      04152-03006
TOYOTA      15600-54010
TOYOTA      90915-03006
TOYOTA      90915-30002
TOYOTA      90915-30002-8T
TOYOTA      AY100-TY020
VOLKSWAGEN      J90 915 030 06
VOLKSWAGEN      J90 915 300 02
VAG      J90 915 030 06
VAG      J90 915 300 02

Zastosowanie Filtr oleju J1312013 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.