Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-02-213 ashika

Filtr oleju 10-02-213 ASHIKA

10-02-213 Filtr oleju ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-02-213

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 121,5
średnica zewnętrzna [mm] 100
Średnica zabudowy [mm] 80
Gwint wewnętrzny [mm] M24 x 1,5
Techniczny numer informacyjny By-pass
nr EAN 8033001187205

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-02-213 ASHIKA

numery OEM:
FORD      1 213 438
MAZDA      WL51-14-302
MAZDA      WL91-14-302
MAZDA      WLY0-14-302
TOYOTA      1560054010
TOYOTA      90915-03006
TOYOTA      90915-30002
TOYOTA      90915-30002-8T
TOYOTA      WL5114302
VOLKSWAGEN      90915-03006
VOLKSWAGEN      90915-30002
VOLKSWAGEN      J9091503006
VOLKSWAGEN      J9091530002
LEXUS      9091530002

Zastosowanie Filtr oleju 10-02-213 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-02-213 ASHIKA:

2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.