Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » FO-213S japanparts

Filtr oleju FO-213S JAPANPARTS

FO-213S Filtr oleju JAPANPARTS
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (21 ocen)
numer części:

FO-213S

producent:

JAPANPARTS

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 121,5
średnica zewnętrzna [mm] 100
Średnica zabudowy [mm] 80
Gwint wewnętrzny [mm] M24 x 1,5
Techniczny numer informacyjny By-pass
nr EAN 8033001061888

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju FO-213S JAPANPARTS

FILTR OLEJU JAPANPARTS FO-213S TOYOTA HIACE IV 2.4D 95-, 4-RUNNER 3.0TD 95-

Filtr oleju FO-213S ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Filtr oleju FO-213S producenta JAPANPARTS

VOLKSWAGEN

9091503006, 9091530002, J9091503006, J9091530002

TOYOTA

1560054010, 9091503006, 9091530002, 90915300028T, WL5114302

FORD

1213438

numery OEM:
FORD      1 213 438
MAZDA      WL51-14-302
MAZDA      WL91-14-302
MAZDA      WLY0-14-302
TOYOTA      1560054010
TOYOTA      90915-03006
TOYOTA      90915-30002
TOYOTA      90915-30002-8T
TOYOTA      WL5114302
VOLKSWAGEN      90915-03006
VOLKSWAGEN      90915-30002
VOLKSWAGEN      J9091503006
VOLKSWAGEN      J9091530002
LEXUS      9091530002

Zastosowanie Filtr oleju FO-213S JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju FO-213S JAPANPARTS:

krzysztof, warszawa
2023-05-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Cieszyn
2020-12-17
 5/5
Dobry już założony
Mateusz, Lubliniec
2023-09-08
 5/5
produkt wysokiej jakości, polecam
Robert, MArki
2021-10-01
 5/5
filtr pasował i cena b. dobra
Tomasz, Milicz
2021-05-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Czerwonak
2020-02-07
 5/5
Jakość na pewno lepsza niż innych producentów których testowałem
Grzegorz, Ząbki K. Warszawy
2022-02-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Ząbki K. Warszawy
2023-02-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sebastian, Grabowiec
2020-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Leszek, Chorzów
2023-02-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Ząbki K. Warszawy
2023-02-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Ząbki K. Warszawy
2025-05-28
 5/5
OK
RAFAŁ, JANOWIEC
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Józef, Grabówka
2023-05-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Józef, Grabówka
2021-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jerzy, Tłuszcz
2023-03-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jakub, Warszawa
2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Leszek, Sandomierz
2020-11-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Lubliniec
2022-07-05
 5/5
Uważam ze filtr swoją cena i jakością miażdży konkurencje. W zestawie dostajemy komplet nowych oringów wraz z podkładka miedzina pod korek spustowy oleju.
Bartek, Wałbrzych
2019-10-30
 5/5
Części japanparts są godne polecenia
Grzegorz, Ząbki K. Warszawy
2022-02-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.