Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wysokość [mm] | 127 | |
Wymiar gwintu | M 24 X 1.5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 102 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 79 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 71 | |
nr EAN | 5904608016195 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 619/1 FILTRON WIX
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
MURCIÉLAGO, GALLARDO, MURCIÉLAGO Roadster, GALLARDO SPYDER, AVENTADOR targa, AVENTADOR coupe, REVENTON
0415203006, 9091503006, 9091530002, 90915300028T
W L5114302, W L9114302, W LY014302
1213438, 3598332, 4089653, XM346731AA, XM3J6731AA
FORD | 1213 438 | |
FORD | 3598 332 | |
FORD | 4089 653 | |
FORD | XM34 6731 AA | |
FORD | XM3J-6731-AA | |
MAZDA | W L51-14302 | |
MAZDA | W L91-14302 | |
MAZDA | W LY0-14302 | |
TOYOTA | 04152-03006 | |
TOYOTA | 90915-03006 | |
TOYOTA | 90915-30002 | |
TOYOTA | 90915300028T | |
VAG | I 90 915 03 006 | |
VAG | J90 915 300 02 | |
VAG | J90915-03006 |
Zastosowanie Filtr oleju OP 619/1 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju OP 619/1 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.