Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 619/1 filtron wix

Filtr oleju OP 619/1 FILTRON WIX

OP 619/1 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 619/1
Filtr oleju OP 619/1
47.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (160 ocen)
numer części:

OP 619/1

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 127
Wymiar gwintu M 24 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 102
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 79
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
nr EAN 5904608016195

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 619/1 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: FORD RANGER; MAZDA B-SERIE; TOYOTA 4 RUNNER II, 4 RUNNER III, AVENSIS, COASTER, CRESTA V, DYNA, DYNA 100, DYNA 150, DYNA 200, HIACE III, HIACE IV, HILUX IV 2.0D-4.2D 12.82-
numery OEM:
FORD      1213 438
FORD      3598 332
FORD      4089 653
FORD      XM34 6731 AA
FORD      XM3J-6731-AA
MAZDA      W L51-14302
MAZDA      W L91-14302
MAZDA      W LY0-14302
TOYOTA      04152-03006
TOYOTA      90915-03006
TOYOTA      90915-30002
TOYOTA      90915300028T
VAG      I 90 915 03 006
VAG      J90 915 300 02
VAG      J90915-03006

Zastosowanie Filtr oleju OP 619/1 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 619/1 FILTRON WIX:

2020-02-23
 5/5
Sklep dobrze zorganizowany. Pozdrawiam
2020-08-05
 5/5
?
2021-11-10
 5/5
Ok
2023-03-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-08
 5/5
Filtry producenta filtron jak zwykle wykonane wzorowo
2021-04-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-12-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-26
 5/5
Ok
2024-02-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-19
 5/5
Mój kolega polecił mi zakup filtra producent, dobry wybór
2020-03-18
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
2023-04-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-01
 5/5
Materiały użyte do produkcji tego filtra widać że są wysokiej jakości
2023-10-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-04-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.