Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH5123 fram

Filtr oleju PH5123 FRAM

PH5123 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH5123

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 103
Wymiar gwintu M24X1,5
Wysokość [mm] 125
nr EAN 5022650203100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH5123 FRAM

numery OEM:
DAIHATSU      9091503006
FORD      1213438
FORD      3598332
FORD      4089653
FORD      XM346731AA
FORD      XM3J6731AA
IVECO      J1312013
IVECO      J1312016
MAZDA      WL5114302
MAZDA      WL9114302
MAZDA      WLY214302
TOYOTA      0415203006
TOYOTA      9091503006
TOYOTA      9091530002
TOYOTA      90915300028T
TOYOTA      9091F03006
AC      X4251E

Zastosowanie Filtr oleju PH5123 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH5123 FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.