Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mazda 3 Furgon/hatchback (BM) 1.5 (2015.04-2016.05) 101km » 10-05-505 ashika
wybrany samochód: 
Mazda 3 Furgon/hatchback (bm) 1.5 (2015.04-2016.05) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 10-05-505 ASHIKA

10-05-505 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-05-505
Filtr oleju 10-05-505

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-05-505

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Długość [mm]120
średnica zewnętrzna [mm]102,4
Średnica zabudowy [mm]73
Gwint wewnętrzny [mm]M26 x 1,5
Techniczny numer informacyjnyBy-pass
nr EAN8033001187793

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-05-505 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      VSY1-14-302
MAZDA      VSY3-14-302
MITSUBISHI      1230A045
MITSUBISHI      1230A045C
MITSUBISHI      1230A114
MITSUBISHI      1230A186
MITSUBISHI      MD069782
MITSUBISHI      MD184086
MITSUBISHI      MZ690071
MITSUBISHI      MZ690411
MITSUBISHI      MZ690903
MITSUBISHI      TS200006
TOYOTA      15601-78010
TOYOTA      90915-TD004
HYUNDAI      26300-42000
HYUNDAI      26300-42010

Zastosowanie Filtr oleju 10-05-505 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-05-505 ASHIKA:

Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.