Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Wysokość 1 [mm] | 127 |
Rozmiar gwintu 1 | M24X1.5 |
nr EAN | 5901779815350 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F115401 KAMOKA
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
I9091503006
0415203006, 1154100161, 1560054010, 2303024010, 415203006, 9091503006, 9091530002, 90915300028T, 90915TD004
AUDI | I 90 915 03 006 | |
FORD | 1213438 | |
FORD | 3598332 | |
FORD | 4089653 | |
FORD | 9613330 | |
FORD | XM34 6731 AA | |
FORD | XM34-6731-CA | |
FORD | XM346731AA | |
FORD | XM3J-6731-AA | |
FORD | XM3J6731AA | |
MAZDA | WL51-14-302 | |
MAZDA | WL5114302 | |
MAZDA | WL91-14-302 | |
MAZDA | WLY0-14-302 | |
MAZDA | WLY014302 | |
MAZDA | WLY2-14-302 | |
SEAT | I9091503006 | |
SEAT | J9091503006 | |
SEAT | J9091530002 | |
SKODA | J9091503006 | |
SKODA | J9091530002 | |
TOYOTA | 04152-03006 | |
TOYOTA | 0415203006 | |
TOYOTA | 11541-00161 | |
TOYOTA | 1154100161 | |
TOYOTA | 1560054010 | |
TOYOTA | 2303024010 | |
TOYOTA | 415203006 | |
TOYOTA | 9091503006 | |
TOYOTA | 9091530002 | |
TOYOTA | 90915300028T | |
TOYOTA | 90915TD004 | |
VOLKSWAGEN | I 90 915 03 006 | |
VAG | J9091503006 | |
VAG | J9091530002 |
Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F115401 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F115401 KAMOKA:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.