Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 100 587 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 100 587 TOPRAN

100 587 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
 

    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1100, 6PK x 1100

numer części:

100 587

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1100
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 100 587 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1100) pasuje do: AUDI A1, A3, A4 B8, A5, A6 C7, Q2, Q3, Q5, TT; CITROEN EVASION, XANTIA; CUPRA FORMENTOR; PEUGEOT 306, 406, 806; SEAT ALTEA, ALTEA XL, ATECA 1.4-2.1D 10.91-
numery OEM:
AUDI      030 145 933
AUDI      038 903 137N
AUDI      04L 260 849P
AUDI      06J 260 849F
AUDI      06K 260 849A
AUDI      1K0 260 849A
AUDI      1K0 260 849B
CITROËN      5750 M5
CITROËN      5750 WR
CITROËN      E 117 711
PEUGEOT      5750 M5
PEUGEOT      5750 WR
PEUGEOT      E 117 711
SEAT      030 145 933
SEAT      038 903 137N
SEAT      04L 260 849P
SEAT      06J 260 849F
SEAT      06K 260 849A
SEAT      1K0 260 849A
SEAT      1K0 260 849B
SKODA      030 145 933
SKODA      038 903 137N
SKODA      04L 260 849P
SKODA      06J 260 849F
SKODA      06K 260 849A
SKODA      1K0 260 849A
SKODA      1K0 260 849B
VOLKSWAGEN      030 145 933
VOLKSWAGEN      038 903 137N
VOLKSWAGEN      04L 260 849P
VOLKSWAGEN      06J 260 849F
VOLKSWAGEN      06K 260 849A
VOLKSWAGEN      1K0 260 849A
VOLKSWAGEN      1K0 260 849B

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 100 587 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.