Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Zamiana tylko w parach | ||
Materiał korpusu | Stal |
Dodatkowe informacje o produkcie Łącznik stabilizatora, t+ 109 136 TOPRAN
AUDI | 6C0 411 315 | |
AUDI | 6Q0 411 315A | |
AUDI | 6Q0 411 315B | |
AUDI | 6Q0 411 315C | |
AUDI | 6Q0 411 315D | |
AUDI | 6Q0 411 315E | |
AUDI | 6Q0 411 315F | |
AUDI | 6Q0 411 315G | |
AUDI | 6Q0 411 315H | |
AUDI | 6Q0 411 315L | |
AUDI | 6Q0 411 315M | |
AUDI | 6Q0 411 315N | |
AUDI | 6Q0 411 315P | |
AUDI | 6Q0 411 315Q | |
AUDI | 6R0 411 315 | |
AUDI | 6R0 411 315A | |
AUDI | 6R0 411 315B | |
SEAT | 6C0 411 315 | |
SEAT | 6Q0 411 315A | |
SEAT | 6Q0 411 315B | |
SEAT | 6Q0 411 315C | |
SEAT | 6Q0 411 315D | |
SEAT | 6Q0 411 315E | |
SEAT | 6Q0 411 315F | |
SEAT | 6Q0 411 315G | |
SEAT | 6Q0 411 315H | |
SEAT | 6Q0 411 315L | |
SEAT | 6Q0 411 315M | |
SEAT | 6Q0 411 315N | |
SEAT | 6Q0 411 315P | |
SEAT | 6Q0 411 315Q | |
SEAT | 6R0 411 315 | |
SEAT | 6R0 411 315A | |
SEAT | 6R0 411 315B | |
SKODA | 6C0 411 315 | |
SKODA | 6Q0 411 315A | |
SKODA | 6Q0 411 315B | |
SKODA | 6Q0 411 315C | |
SKODA | 6Q0 411 315D | |
SKODA | 6Q0 411 315E | |
SKODA | 6Q0 411 315F | |
SKODA | 6Q0 411 315G | |
SKODA | 6Q0 411 315H | |
SKODA | 6Q0 411 315L | |
SKODA | 6Q0 411 315M | |
SKODA | 6Q0 411 315N | |
SKODA | 6Q0 411 315P | |
SKODA | 6Q0 411 315Q | |
SKODA | 6R0 411 315 | |
SKODA | 6R0 411 315A | |
SKODA | 6R0 411 315B | |
VOLKSWAGEN | 6C0 411 315 | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315A | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315B | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315C | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315D | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315E | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315F | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315G | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315H | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315L | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315M | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315N | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315P | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 411 315Q | |
VOLKSWAGEN | 6R0 411 315 | |
VOLKSWAGEN | 6R0 411 315A | |
VOLKSWAGEN | 6R0 411 315B |
Zastosowanie Łącznik stabilizatora, t+ 109 136 TOPRAN w samochodach:
Łącznik stabilizatora jest elementem odpowiedzialnym za połączenie stabilizatora samochodowego z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Łącznik stabilizatora współpracuje ze stabilizatorem przeciwdziałając nadmiernemu przechylaniu się jednej strony samochodu id odrywaniu koła od nawierzchni drogi przy skrętach. Stabilizator oddziałuje poprzez łącznik stabilizatora na koło pojazdu, powodując lepsze jego przyleganie do nawierzchni drogi.
Łączniki stabilizatora wykonywane są w zasadzie z metalu albo plastiku, w zależności od projektu producenta samochodu. Mają zastosowanie w przednim i tylnym zawieszeniu pojazdu oraz przybierają różne kształty, i długości. Łączniki stabilizatora narażone są na uszkodzenia w wyniku jazdy po nierównych drogach, dziurach. Spowodowane jest to ich stosunkowo delikatną konstrukcją. Szacuje się, że łączniki stabilizatora wytrzymują w normalnej eksploatacji 20-30 tysięcy kilometrów. Na ich trwałość ma także wpływ stan całego zawieszenia samochodu.
Typowym objawem uszkodzenia łącznika stabilizatora są stuki dobiegające z okolic zawieszenia podczas jazdy po nierównościach. Eksploatacja pojazdu przy znacznym wybiciu łączników stabilizatora może doprowadzić do uszkodzenia innych podzespołów zawieszenia jak i samych opon. Wymiana łaczników stabilizatora jest stosunkowo łatwa i nie droga, dlatego lepiej nie odkładać jej w czasie i przeprowadzić jak najszybciej po zdiagnozowaniu ich uszkodzenia.
powiązane kategorie:
stabilizator samochodowy
guma stabilizatora