Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Ilość zębów | 20 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kołem zębatym |
Nowa część | |
niewymagany zwrot starej części | |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 700 223 TOPRAN
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
210100753R, 210101302R, 210105296R, 210105707R, 7700105176, 7700105378, 7700274330, 7701378050, 8200146297, 8200428447, 8200582675
210100753R, 210101302R, 210105296R, 210105707R, 7700105176, 7700105378, 7700274330, 7701378050, 8200146297, 8200428447, 8200582675
2101000Q0D, 2101000Q0F, 2101000Q1A, 2101000Q3C, 2101000QAA
NISSAN | 2101 000 Q0D | |
NISSAN | 2101 000 Q0F | |
NISSAN | 2101 000 Q1A | |
NISSAN | 2101 000 Q3C | |
NISSAN | 2101 000 QAA | |
RENAULT | 2101 007 53R | |
RENAULT | 2101 013 02R | |
RENAULT | 2101 052 96R | |
RENAULT | 2101 057 07R | |
RENAULT | 7700 105 176 | |
RENAULT | 7700 105 378 | |
RENAULT | 7700 274 330 | |
RENAULT | 7701 378 050 | |
RENAULT | 8200 146 297 | |
RENAULT | 8200 428 447 | |
RENAULT | 8200 582 675 | |
DACIA | 2101 007 53R | |
DACIA | 2101 013 02R | |
DACIA | 2101 052 96R | |
DACIA | 2101 057 07R | |
DACIA | 7700 105 176 | |
DACIA | 7700 105 378 | |
DACIA | 7700 274 330 | |
DACIA | 7701 378 050 | |
DACIA | 8200 146 297 | |
DACIA | 8200 428 447 | |
DACIA | 8200 582 675 |
Zastosowanie Pompa wodna 700 223 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.