Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1R015TT THERMOTEC
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
7700105176, 7700105378, 7700274330, 8200146297, 8200428447, 8200582675
7700105176, 7700105378, 7700274330, 8200146297, 8200428447, 8200582675
NISSAN | 2101000QAA | |
RENAULT | 7700105176 | |
RENAULT | 7700105378 | |
RENAULT | 7700274330 | |
RENAULT | 8200146297 | |
RENAULT | 8200428447 | |
RENAULT | 8200582675 | |
DACIA | 7700105176 | |
DACIA | 7700105378 | |
DACIA | 7700274330 | |
DACIA | 8200146297 | |
DACIA | 8200428447 | |
DACIA | 8200582675 | |
BUGATTI | PA7718 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1R015TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.