Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Fiat STILO Multi Wagon (192_) 1.9 D Multijet (2005.09-2008.08) 120km » GDB5090 trw
wybrany samochód: 
Fiat Stilo Multi Wagon (192_) 1.9 D Multijet (2005.09-2008.08) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet GDB5090 TRW

GDB5090 Klocki hamulcowe - komplet TRW
trw GDB5090
Klocki hamulcowe - komplet GDB5090
GDB5090
trw GDB5090 Klocki hamulcowe - komplet
Klocki hamulcowe - komplet GDB5090 trw
Klocki hamulcowe - komplet GDB5090 trw

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (146 ocen)
numery handlowe:

29143

numer części:

GDB5090

producent:

TRW

Status produktu: Normalny
System hamulcowyHALDEX DB22
Długość [mm]247,50
Wysokość [mm]105,0
Grubość [mm]30,0
Styk ostrzegawczy o zużyciuprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Oznaczenie kontrolneE9 90R-02A1249/0911
nr EAN3322937353712

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet GDB5090 TRW

Klocki hamulcowe kpl. tył pasuje do: SAF INTRADISC PLUS, SKRB, SKRLB, SKRS, SMB O
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
FCV1367B
brak
FERODO
151423
brak
ICER
151437
brak
ICER
2914305390
brak
JURID
JCA 1073.00
brak
REMSA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet GDB5090 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet GDB5090 TRW:

Marek, Zamienie
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, OLSZTYN
2021-12-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Gdańsk
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-11-02
 5/5
Jakość i cena... Super .
Maciej, Borowo Młyn
2022-05-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Wojkowice
2021-10-18
 5/5
TRW. Po prostu najwyższa klasa.
Radosław, Miastko
2020-04-13
 5/5
Jest ok
Andrzej, Gdańsk
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Łódź
2024-07-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
andrzej, warszawa
2023-10-23
 5/5
Polecam
Artur, Biała Podlaska
2022-09-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
RAFAŁ, MICHAŁÓW REGINÓW
2023-09-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Czosnów
2020-10-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Biała Podlaska
2022-09-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sebastian, Żelistrzewo
2022-03-19
 5/5
Miałem te klocki w poprzednim samochodzie hyundai i20 i sprawowały się jak oryginały
Cezary, Dragacz
2022-07-04
 5/5
Zgodne z zamowieniem
Tomasz, Krosno
2022-09-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Biała Podlaska
2022-09-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Gdynia
2022-08-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Szymon, Kuźnica
2020-10-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Ząbki
2024-03-07
 5/5
Klocki nie piszczą i dobrze hamują. Komplet polecam.
Łukasz, Wrocław
2020-03-24
 5/5
Kupiłem GDB1784 i jestem z niego zadowolony
Grzegorz, Milanówek
2022-04-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał,
2020-09-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Kasinka Mała
2022-10-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
kamil, warszawa
2019-12-02
 5/5
polecam sklep, dobra cena klocków i szybka dostawa
Grzegorz, Warszawa
2024-07-10
 5/5
Hamulce znowu jak brzytwa
Wiesław, Warszawa
2021-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Bodzechów
2023-06-12
 5/5
Ok
Krzysztof, Bodzechów
2023-06-12
 5/5
Ok
zobacz instrukcję montażu GDB5090zobacz instrukcję montażu GDB5090

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.