Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » filtry Volkswagen POLO V (6R1, 6C1) » filtr oleju Volkswagen POLO V (6R1, 6C1)

filtr oleju do VOLKSWAGEN POLO V (6R1, 6C1)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN POLO V (6R1, 6C1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 96,0
średnica zewnętrzna [mm] 78,0
Wymiar gwintu 3/4" - 16UNF
nr EAN 5294515811311
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra do zestawu do przezbrajania, wkład filtra
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 97
średnica zewnętrzna [mm] 78,5
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4" - 16 UNF
Ciężar [kg] 0,4
nr EAN 5050063017953
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 98
Wymiar gwintu 3/4" 16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76,1
nr EAN 4047025297172
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 98
Wymiar gwintu 3/4" 16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76,1
nr EAN 4047025297189
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Wysokość [mm] 98
Wymiar gwintu 3/4" - 16UNF - 2B
średnica zewnętrzna [mm] 76
Rodzaj połączenia Pudełko
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1
Długość opakowania [cm] 7,8
Szerokość opakowania [cm] 7,8
Wysokość opakowania [cm] 9,7
Średnica pierścienia uszczelniającego od [mm] 62
Średnica pierścienia uszczelniającego do [mm] 71,5
nr EAN 4044197776146
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Wysokość [mm] 97
Wymiar gwintu 3/4"-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Rodzaj połączenia Pudełko
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Specyfikacja Micro Glass
Długość opakowania [cm] 7,8
Szerokość opakowania [cm] 7,8
Wysokość opakowania [cm] 9,8
nr EAN 4044197801985
cena brutto:
20.00 zł
 Kup
Wysokość [mm] 97
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 71
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra do zestawu do przezbrajania, wkład filtra
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 97
średnica zewnętrzna [mm] 78,5
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4" - 16 UNF
Ciężar [kg] 0,4
nr EAN 4027816496656
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 79
średnica zewnętrzna [mm] 76,0
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4" - 16 UNF
Ciężar [kg] 0,36
dla numeru OE 03C 115 561 H
nr EAN 4027816496663
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 62
Długość [mm] 76
Szerokość [mm] 71
Wysokość [mm] 97
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
nr EAN 5904608026415
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 97
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 71
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
nr EAN 5904608036414
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 58
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
Wysokość [mm] 95
nr EAN 4030776030679
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 78
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 58
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
Wysokość [mm] 97
nr EAN 4030776030686
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 97
średnica zewnętrzna [mm] 76
Rozmiar gwintu 1 UNF 3/4"-16
nr EAN 5908242684659
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 76,0
Wysokość [mm] 98
Gwintowana złączka 3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm] 54,0
Średnica 3 [mm] 34,0
Moment dokręcenia [Nm] 20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 1
nr EAN 4009026885765
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 76,0
Wysokość [mm] 98
Gwintowana złączka 3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm] 54,0
Średnica 3 [mm] 60,5
Moment dokręcenia [Nm] 20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 1
nr EAN 4009026727836
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 76,0
Wysokość [mm] 98
Gwintowana złączka 3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm] 54,0
Średnica 3 [mm] 34,0
Moment dokręcenia [Nm] 20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 1
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego LS 7
Wysokość [mm] 79
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF-1B
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwoma zaworami zwrotnymi
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,0
nr EAN 4011558041373
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego LS 7
Wysokość [mm] 79
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF-1B
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwoma zaworami zwrotnymi
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,0
nr EAN 4011558041403
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego LS 7
Wysokość [mm] 79
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF-1B
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwoma zaworami zwrotnymi
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,0
nr EAN 5901619599730
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego LS 7
Wysokość [mm] 79
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF-1B
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwoma zaworami zwrotnymi
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,0
nr EAN 5901619599754
średnica zewnętrzna [mm] 78,5
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu 3/4"-16 UNF
Wysokość [mm] 97,7
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,5
nr EAN 4040074080214
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 93
nr EAN 3286065103918
dla numeru OE 03C 115 561 H
Wysokość [mm]96
Wymiar gwintu3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm]76
Średnica zewnętrzna 1 [mm]79
Średnica zewnętrzna 2 [mm]57,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]32,5
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z dwoma zaworami zwrotnymi
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
JakośćPJ
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2
Wysokość [mm] 79
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwoma zaworami zwrotnymi
średnica zewnętrzna [mm] 76
Ciężar [kg] 0,4875
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 4046001497742
Indeks: VAG 03C115561H
Marka: VAG
Grupa towarowa TecDoc: Filtr oleju
Nazwa: FILTR OLEJU VAG
Opis: Audi Seat Skoda
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 10
Zamiennik: : W71294
Numer dostawcy: 03C115561H
Parametry:Wymiar gwintu : 3/4-16 UNF-1B
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] : 2
Wyświetlanie od 1 do 27 (z 27 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
filtr oleju

Filtr oleju do samochodu

 

Co trzeba wiedzieć o filtrze oleju


Filtr oleju pełni istotną rolę w pracy układu smarowania silnika samochodowego.
Jego zadaniem jest odseparowanie wszelkich zanieczyszczeń z oleju silnikowego. Zanieczyszczenia mogą się dostawać do silnika wszelkimi drogami: podczas samej wymiany oleju, podczas sprawdzania jego stanu, dolewania. Powstają one także podczas normalnej pracy silnika, są to maleńkie opiłki metalu oraz nagar powstały z mikrospalania części oleju dostającego się do komory spalania silnika. filtry oleju w sklepie e-autoparts.plZakłada się, że sprawny filtr oleju powinien przejąć zanieczyszczenia o wielkości 1/50 mm. Ryzyko jakie powstaje jeżeli tego nie zrobi, to nawet uszkodzenie silnika. Proces zniszczenia nie nastąpi oczywiście gwałtownie, ale nie odfiltrowane drobiny zanieczyszczeń, będą skutecznie niszczyły silnik prowadząc do utraty kompresji.

Filtry olejowe mogą przybierać postać puszki, lub w innych rozwiązaniach - wkładu filtra oleju. Zawór nadciśnienia zastosowany w filtrze oleju ma za zadanie przepuszczenie oleju przez bocznik kiedy jest on jeszcze zimny lub sam filtr jest nieco przybrudzony i zapewnienie w ten sposób odpowiendiej ilości oleju do smarowania silnika. Brak tego zaworu przy ciśnieniu pracy oleju dochodzącejo do 5 bar, mógłby doprowadzić do rozerwania wkładu filtrującego.

Dodatkowym zaworem stosowanym w części lepszych filtrów olejowych oraz we wszystkich puszkach na wkłady filtrujące jest zawór przeciwzwrotny. Dzięki niemu olej po wyłączeniu silnika nie spływa do miski olejowej i przy ponownym jego uruchomieniu krótszy jest czas na dostarczenie oleju do podzespołów silnika podlegającym smarowaniu. Zawór ten w tradycyjnych filtrach typu puszkowego nosi nazwę zaworu EKO.
Do najbardziej znanych producentów filtrów oleju należą: Mann, Champion, Hengst, Pulfrux, Boch czy Polski Filtron.
Częstym pytaniem z jakim spotykamy się w swojej praktyce jest jak często należy wymieniać filtr oleju. Otóż bezwzględnie należy przestrzegać zasady, ze filtr oleju powinien być zmieniany przy każdej wymianie oleju. Nie należy również oszczędzać na filtrze olejowym i kupować filtry jak najtańsze, albo teoretycznie znanych marek, ale wątpliwego pochodzenia. W dobie panujących wszędzie podróbek, także części samochodowe, a w tym przypadku i filtry oleju znanych marek bywają podrabiane. Lepiej zapłacić kilka złotych więcej i nabyc filtr oleju dobrej marki od sprawdzonego sprzedawcy.
Innym często zadawanym pytaniem jest to, czy istotny jest kraj pochodzenia producenta filtrów oleju. Odpowiedź jest właściwie taka sama jak na poprzednie pytanie. Nie kraj w którym wytwarza się filtry olejowe ma znaczenie, ale według jakich standardów się je wykonuje i z jakich materiałów. Dlatego właśnie wytwórcy tacy jak wymienieni poprzednio czyli Mann, Champion, Hengst, Bosch, Filtron, Knecht mimo, że czasem produkują swoje filtry w krajach innych niż europejskie, to dzięki wysokim reżimom produkcyjnym i stosowanej kontroli jakości, wypuszczają ze swoich fabryk filtry olejowe wysokiej jakości, spełniające wymagania producentów samochodów oraz firm olejarskich.

Należy dobrze o tym pamiętać zanim sięgniemy po filtry oleju nieznanej marki skuszeni tylko i wyłacznie ich niską ceną i zachwalaniem jakości przez sprzedawcę.

Co jest potrzebne do wymiany oleju silnikowego i filtra oleju?

  • olej silnikowy w ilości zależnej od marki samochodu oraz rodzanu silnika
  • oczywiście nowy filtr oleju
  • klucz nasadowy albo płaski do odkręcenia korka spustowego oleju w misce olejowej
  • klucz do filtra oleju do nabycia w sklepach motoryzacyjnych
  • miska na zużyty olej
  • szmatka do wytarcia oleju
  • najlepiej nowy korek spustowy ewentualnie sama uszczleka, która zazwyczaj wykonana jest z miedzi

Jak wymienić samemu olej w samochodzie?
Na wstępie należy rozgrzać silnik, tak aby wskazówka wskaźnika temperatury silnika lekko podniosła się z miejsca. Dzięki temu zabiegowi olej będzie bardziej rozrzedzony przez co łatwiej wypłynie z silnika, a przy tym nie będzie za gorący. Należy jednak uważać, aby nie rozgrzać go za bardzo, gdyż grozi to oparzeniami w czasie spuszczania. Potem po otwarciu maski silnika i odkręceniu korka wlewu oleju, który zwykle umieszczony jest na górze silnika, należy wyjąć bagnet (mieści się on zwykle z boku bloku silnika).
Po wyczyszczeniu bagnetu oleju ze starego oleju, który osadził się na nim, podnosimy auto na podnośniku, lub gdy dysponujemy tylko kanałem, wchodzimy pod samochód.Po dostaniu się pod podłogę samochodu, podstawiamy miskę lub wiadro na zużyty olej tak, aby znajdował się nad nim filtr oleju oraz śruba spustowa w misce olejowej.
Śrubę odkręcamy kluczem, a filtr kluczem do filtrów puszkowych. Klucz do filtrów występuje w wersjach z gumowym paskiem albo łańcuchem. Teraz należy poczekać aż cały olej wycieknie. Może to potrwać od kilkunastu do kilkudziesięciu minut ale dobrze jest poczekać żeby wypłynął najbardziej zanieczyszczony olej, a następuje to właśnie na samym końcu tego procesu. Podczas wyciekania oleju nie powinno się uruchamiać silnika pomimo obiegowych opinii, że dobrze jest nagrzewać silnik w trakcie spuszczania oleju, jednak takie praktyki mogą prowadzić do zatarcia silnika.
Gdy cały olej już wycieknie, wszystko wycieramy szmatką i zakręcamy śrubę spustową w misce najlepiej wymieniając również uszczelkę a także samą śrubę.Dzięki temu będziemy mieli pewność, że olej nie wycieknie nam w trakcie eksploatacji samochodu. Przed przykręceniem nowego filtra oleju, smarujemy olejem jego gumową uszczelkę. Filtr wkręcamy z wyczuciem, aby nie zerwać gwintu i nie zgnieść uszczelki.

kategorie powiązane:
filtr powietrza
filtr paliwa
filtr hydrauliczny
oleje