Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mercedes-benz KLASA C (W205) AMG C 43 4-matic (205.064) (2016.04-2018.05) 367km » 8200768913 renault
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C (w205) Amg C 43 4-matic (205.064) (2016.04-2018.05) 367km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

filtr oleju renault 8200768913 RENAULT

8200768913 filtr oleju  renault RENAULT
24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

8200768913

producent:

RENAULT

FILTR OLEJU RENAULT

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju renault 8200768913 RENAULT

FILTR OLEJU RENAULT CLIO/MEGANE 1.4/1.5 DCI 2.0
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie filtr oleju renault 8200768913 RENAULT w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju renault 8200768913 RENAULT:

Agnieszka, Toruń
2020-10-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Kruszew
2023-01-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Warszawa
2021-06-10
 5/5
OK
Robert, Frysztak
2025-05-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.