Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Piaggio » paski napędowe Piaggio » koło pasowe Piaggio

koło pasowe do PIAGGIO

wybierz model samochodu PIAGGIO:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
244.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960486936
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 153
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465817
cena brutto:
209.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Grubość [mm] 36,0
Średnica wewnętrzna [mm] 28,0
średnica zewnętrzna [mm] 133,0
Ciężar [kg] 1,45
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4054224020432
cena brutto:
363.99 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465012051
cena brutto:
311.01 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465012150
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Szerokość [mm] 36
Średnica zewnętrzna [mm] 133
cena brutto:
308.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ciężar netto [g] 4010
nr EAN 5902048010360
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Średnica [mm] 131,5
Ilość żeber 6
dla numeru OE 1135052
nr EAN 3660872363152
cena brutto:
280.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Długość [mm] 2103
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574845934
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Szerokość [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 131
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Ciężar [kg] 1,46
nr EAN 4046001781384
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.