Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Alfa Romeo GIULIETTA (116_) 2.0 Turbo (116) (1983.04-1985.06) 170km » RW089 kamoka
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Giulietta (116_) 2.0 Turbo (116) (1983.04-1985.06) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD COUGAR 98-01 RW089 KAMOKA

RW089 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD COUGAR 98-01 KAMOKA
kamoka RW089
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD COUGAR 98-01 RW089
RW089
86.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

RW089

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 36
Średnica zewnętrzna [mm] 133

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD COUGAR 98-01 RW089 KAMOKA

numery OEM:
FORD USA      1 038 330
FORD USA      1 135 052
FORD USA      1 250 444
FORD USA      6 599 021
FORD USA      928M6B320DB
FORD USA      928M6B320DD
FORD USA      928M6B320DE
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD COUGAR 98-01 RW089 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.