Strona zabudowy | z przodu | |
Długość [mm] | 308 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 RHT | |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 RHT | |
nr EAN | 8717109325652 |
Długość [mm] | 325 | |
Szerokość [mm] | 36 | |
Wysokość [mm] | 36 | |
nr EAN | 5012759250785 |
parzyste numery artykułów | 10590 | |
Długość [mm] | 92 | |
Grubość [mm] | 75,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,5 | |
Długość gwintu [mm] | 22 | |
Rozmiar klucza | 17 | |
Kolor | czarny | |
Materiał | Stal | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,312 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4027816105916 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Wymiar gwintu | 14x2 | |
nr EAN | 5703858462970 |
parzyste numery artykułów | 5032560 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Wymiar gwintu | 16x1,5 | |
nr EAN | 5703858646530 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M16x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | |
Długość [mm] | 92 | |
Ciężar [kg] | 0,34 | |
nr EAN | 8435130303585 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 | |
Długość [mm] | 309 | |
Ciężar [kg] | 0,60 | |
nr EAN | 8435130308719 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024