Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën C5 X (ND_, NC_) 1.2 Hybrid 136 (NCHPYP) (2023-???) 136km » 720 231 topran
wybrany samochód: 
Citroën C5 X (nd_, Nc_) 1.2 Hybrid 136 (nchpyp) (2023-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 720 231 TOPRAN

720 231 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
42.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

720 231

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM 10
Rozmiar gwintu drążka kierowniczego poprzecznegoM 14 x 1,5 mm
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 720 231 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: CITROEN AX, C4, C4 I, SAXO, XANTIA, XM, PEUGEOT 106 I, 106 II, 106 II/HATCHBACK, 206, 206+, 305 II, 307, 307/KOMBI, 308 I, 605 1.0-Electric 10.82-
numery OEM:
CITROËN      3817 42
CITROËN      E 459 203
PEUGEOT      3817 42
PEUGEOT      E 459 203

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 720 231 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 720 231 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.