Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Daimler 2.8 - 5.3 Sovereign 4.2 (1979.03-1986.10) 205km » 5033717 nk
wybrany samochód: 
Daimler 2.8 - 5.3 Sovereign 4.2 (1979.03-1986.10) 205km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033717 NK

5033717 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033717

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5033718
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858464905

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033717 NK

KOĐC. DR. KIER. PEUGEOT 106/206 /C4 (LE LUB PR STRONA W ZALENOÎCI OD POJAZDU)
numery OEM:
CITROËN      3817 14
CITROËN      3817 30
CITROËN      3817 31
CITROËN      3817 41
CITROËN      94 580 841 80
CITROËN      94 710 005 65
CITROËN      94 710 074 65
PEUGEOT      3817 14
PEUGEOT      3817 30
PEUGEOT      3817 31
PEUGEOT      3817 41

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033717 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.