Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4315540 kraft automotive

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315540 KRAFT AUTOMOTIVE

4315540 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4315540

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Rozmiar gwintu 2 M14x1.5
Numer seryjny 4315540
nr EAN 5901159096355

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315540 KRAFT AUTOMOTIVE

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315540 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315540 producenta KRAFT AUTOMOTIVE

CITROËN

381731, 381742, 9458084280, 9471000665, 9471007565

PEUGEOT

381716, 381731, 381742

numery OEM:
CITROËN      381731
CITROËN      381742
CITROËN      9458084280
CITROËN      9471000665
CITROËN      9471007565
PEUGEOT      3817.16
PEUGEOT      3817.31
PEUGEOT      3817.42

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315540 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.