Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 14,3 |
Długość [mm] | 215 |
nr EAN | 8717109652178 |
Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 222 |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | MM14X1.5 RHT |
nr EAN | 8717109647877 |
Długość [mm] | 237 |
Szerokość [mm] | 60 |
Wysokość [mm] | 87 |
nr EAN | 5012759539286 |
Długość [mm] | 237 |
Szerokość [mm] | 60 |
Wysokość [mm] | 87 |
nr EAN | 5012759539293 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 222 |
nr EAN | 4014870612665 |
parzyste numery artykułów | 106846 |
Długość [mm] | 215 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Ciężar [kg] | 0,779 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054224068458 |
parzyste numery artykułów | 106845 |
Długość [mm] | 215 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Ciężar [kg] | 0,779 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054224068465 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
parzyste numery artykułów | 39379 01 |
nr EAN | 4047437482449 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
parzyste numery artykułów | 39378 01 |
nr EAN | 4047437482463 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość [mm] | 204 |
nr EAN | 4047437509382 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | z prawej |
Długość [mm] | 215 |
Wymagana ilość | 1 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 RHT F |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 RHT M |
parzyste numery artykułów | G1-2006 |
Wymiar stożka 1 [mm] | 14,4 |
Wymiar stożka 2 [mm] | 19 |
nr EAN | 4058787271515 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Strona zabudowy | z obu stron |
Wymagana ilość | 2 |
Długość całkowita [mm] | 242 |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14 x 1,5 RHT M |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 1,5 RHT M |
nr EAN | 4058787271546 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM14x1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 225 |
Tylko w połączeniu z | NUT |
nr EAN | 5413978241781 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Zbieżność stożka | 1/5 |
Długość [mm] | 215 |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 14,5 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R |
parzyste numery artykułów | 53731 |
nr EAN | 5413978241767 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Zbieżność stożka | 1/5 |
Długość [mm] | 215 |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 14,5 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R |
parzyste numery artykułów | 53730 |
nr EAN | 5413978241774 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025