Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Peugeot 309 II (3C, 3A) 1.9 D (1989.09-1993.10) 68km » G1-1452 optimal
wybrany samochód: 
Peugeot 309 Ii (3c, 3a) 1.9 D (1989.09-1993.10) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452 OPTIMAL

G1-1452 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1452
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-1452

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]207
Wymiar stożka [mm]14,7
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M12 x 1,50 RHT M
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z układem kierowniczym Servotronic
parzyste numery artykułówG1-1451
nr EAN4031185378642

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      4G0423812A
PORSCHE      4G0423812A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1452 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.