Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | MM16X1.5 LHT | |
Wymiar stożka [mm] | 13,5 | |
Długość [mm] | 110 | |
nr EAN | 8717109322040 |
parzyste numery artykułów | ADC48719 | |
Długość [mm] | 110 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 | |
Materiał | Stal | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Ciężar [kg] | 0,41 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | |
nr EAN | 5050063487183 |
parzyste numery artykułów | ADC48718 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Ciężar [kg] | 0,680 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | |
nr EAN | 5050063487190 |
Długość [mm] | 136 | |
Szerokość [mm] | 40 | |
Wysokość [mm] | 60 | |
nr EAN | 5012759174296 |
Długość [mm] | 194 | |
Szerokość [mm] | 39 | |
Wysokość [mm] | 90 | |
nr EAN | 5012759174326 |
Długość [mm] | 193 | |
Szerokość [mm] | 44 | |
Wysokość [mm] | 77 | |
nr EAN | 5012759849675 |
Wymiar stożka [mm] | 13,6 | |
Gwint zewn. [mm] | M16x1,5 | |
nr EAN | 4014870429027 |
Średnica [mm] | 15 | |
Wysokość [mm] | 40 | |
Ciężar [kg] | 0,081 | |
Długość opakowania [cm] | 4,1 | |
Szerokość opakowania [cm] | 4,1 | |
Wysokość opakowania [cm] | 1,5 | |
nr EAN | 4056111052915 |
parzyste numery artykułów | 15273 | |
Długość [mm] | 110 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 | |
Materiał | Stal | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Ciężar [kg] | 0,41 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | |
nr EAN | 4027816152729 |
parzyste numery artykułów | 15272 | |
Długość [mm] | 173,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 | |
Materiał | Stal | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Ciężar [kg] | 0,6 | |
dla numeru OE | MB831044 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | |
nr EAN | 4027816152736 |
Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy | |
Długość 1 [mm] | 40,00 | |
Długość 2 [mm] | 15,05 | |
Smarowanie | ze stałym smarowaniem | |
Jakość | Standard | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064300205 |
Ciężar [kg] | 0,500 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Gwint zewn. [mm] | 16x1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym | |
Długość opakowania [cm] | 14,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 5412096376290 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica 1 [mm] | 15,6 | |
Kształt | prosty | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 110 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 20 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 5010874764095 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Wymiar gwintu | 16x1,5 | |
nr EAN | 5703858463649 |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/8 | |
Długość [mm] | 110 | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5L | |
Wymiar stożka [mm] | 13,6 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R | |
nr EAN | 5413978142095 |
Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy | |
Długość 1 [mm] | 40,00 | |
Długość 2 [mm] | 15,05 | |
Smarowanie | ze stałym smarowaniem | |
Jakość | Standard | |
Nowa część |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025