Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volvo XC40 (536) » łożysko i piasta koła Volvo XC40 (536) » łożysko koła Volvo XC40 (536)

łożysko koła do VOLVO XC40 (536)

wybierz typ samochodu VOLVO XC40 (536):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
170.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M14X1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9
Wysokość [mm] 37
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 5,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 56047PRO
nr EAN 4082300735949
średnica zewnętrzna [mm] 345
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 30
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 27,5
Wysokość [mm] 48
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 11,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 55898PRO_HC
nr EAN 4082300641936
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 322
Wysokość [mm] 48,1
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 25,5
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,8
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074276150
cena brutto:
238.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 345
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 30
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 27,5
Wysokość [mm] 48
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 11,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 39
Szerokość opakowania [cm] 37,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
Techniczny numer informacyjny 98200 2898 0 1 PRO+
nr EAN 4019722492730
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9
Wysokość [mm] 37
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 5,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33,5
Szerokość opakowania [cm] 32
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Techniczny numer informacyjny 98200 3047 0 1 PRO
nr EAN 4019722535048
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9
Wysokość [mm] 37,1
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,6
Ciężar [kg] 4,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 31,5
Szerokość opakowania [cm] 30
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 3238 0 1 PRO
nr EAN 4019722544941
cena brutto:
188.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 296
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 22
Wysokość [mm] 47,8
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,6
Ciężar [kg] 7,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 3239 0 1 PRO+
nr EAN 4019722544958
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: