Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën JUMPER I Autobus (230P) » pasek wieloklinowy Citroën JUMPER I Autobus (230P) » pasek klinowy wielorowkowy Citroën JUMPER I Autobus (230P)

pasek klinowy wielorowkowy do CITROËN JUMPER I Autobus (230P)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPER I Autobus (230P):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1015
nr EAN 3165141183153
Ilość żeber 4
Długość [mm] 945
nr EAN 3165141013702
Ilość żeber 6
Długość [mm] 915
nr EAN 3165141069754
Ilość żeber 6
Długość [mm] 800
nr EAN 4047024167018
Ilość żeber 3
Długość [mm] 946
nr EAN 4047024999916
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1015
nr EAN 4010858482350
Ciężar [kg] 0,088
Ilość żeber 6
Długość [mm] 800
nr EAN 4010858489373
Ciężar [kg] 0,099
Ilość żeber 6
Długość [mm] 915
nr EAN 4010858482312
Ciężar [kg] 0,056
Ilość żeber 3
Długość [mm] 945
nr EAN 4010858520687
Ciężar [kg] 0,071
Ilość żeber 4
Długość [mm] 945
nr EAN 4010858471552
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506785
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787534139
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787531091
Ilość żeber 3
nr EAN 8021787537086
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528312
Długość [mm] 948
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,064
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816287940
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 948
nr EAN 5414465352645
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1010
nr EAN 5414465352737
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 803
nr EAN 5414465354847
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 913
nr EAN 5414465352607
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1010
nr EAN 4005108995452
Ilość żeber 6
Długość [mm] 800
nr EAN 4005108995322
Ilość żeber 6
Długość [mm] 915
nr EAN 4014870118297
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 945
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 945
Szerokość [mm] 10
Ilość żeber 3
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 800
Ilość żeber 6
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 915
Ilość żeber 6
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1015
Ilość żeber 6
Długość [mm] 915
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201435
Długość [mm] 800
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074203187
Długość [mm] 1015
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205808
Długość [mm] 915
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397670
Długość [mm] 802
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397588
Długość [mm] 946
Szerokość [mm] 10,68
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573939146
Ilość żeber 4
Masa [g] 72
Długość [mm] 946
nr EAN 3413521205835
Długość [mm] 948
Ciężar [kg] 0,064
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688287946
Wyświetlanie od 1 do 36 (z 36 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.